Első találkozásunk...

Daisypath Anniversary tickers

2013. november 24., vasárnap

Adventi/karácsonyi polár dísz lépésről-lépésre

Íme a tegnapi díszek készítésének a leírása:

Kellékek: polár anyag (én plédből készítettem - Ikeából), vastag vatelin vagy tömőanyag, vékony szaténszalag.

1. Egy 10x10 cm-es négyzetbe rajzoljunk szívet és csillagot (de lehet bármi, amihez kedvünk van pl.fenyő, harang stb.) minél inkább kitöltve a négyzetet. Én szívet és csillagot választottam, ezt lehet másolni is, akár nagyobb sütikiszúrót átrajzolva is.

2. A mintát átrajzoltam kartonra.

3. Polár anyagot 10 cm széles csíkokra vágtam. 2 réteget egymásra illesztettem.Ezután átrajzoltam minél közelebb egymáshoz a szívet/csillagot.

4. Kivágtam a kétrétegű anyagot, így azonnal kettesével lettek a formáim.

5. A vastag vatelinből a csillagokhoz kb. 5x5 cm-es négyzeteket vágtam, a szívhez 6x6 cm-es négyzetet vízcsepp alakúra vágunk.

6. Veszünk 2 db szívet:

7. A két szív közé illesztjük a vatelint:
8. A közepére illesztjük a 8-10 cm hosszúra ferdén elvágott szaténszalagot:
9. Ezt kapjuk:
10. Osztott szálú hímzőfonal 3 szálával (lehet Perlé fonal is 1 szállal) egyszerűen fércöltéssel körbevarrjuk.
Én csomót kötök a fonal végére, és úgy kezdem, hogy a "szendvics"-ben a szalagnál öltöm össze a vatelint és az egyik szívet, így a csomó a szív belsejében marad, és a szalagnál pici öltéssel 2-3-szor fel-le öltök, így rögzül, aztán fércöltéssel körbe.
Ezt kapjuk:





Lehet a szalag megerősítéséhez egy pici gyöngyöt felerősíteni, díszítésnek sem utolsó:-)
Még mielőtt összerakjuk a fent említett szendvicset, hímezhetünk a felső (vagy mindkettő) polár részre, varrhatunk rá gyöngyöt, illetve más színből kisebb azonos mintát, vagy másmilyen formát férc- vagy pelenkaöltéssel, és szeretném még kipróbálni karácsonyi anyagból rávarrt kisebb díszítéssel.


Ma esti termés:

 A szerzeményeim, amik felhasználásra várnak, talán dísz, de lehet, hogy még textil szaloncukor is születik belőle:


Jó alkotást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése